قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلا فروش‌های مشهد در روز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد
سرخط خبرها

درآمدی بر مالیات اتفاقی

  • کد خبر: ۲۱۵۵۶۸
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
درآمدی بر مالیات اتفاقی
نامه‌ای به مرکز پژوهش‌های مجلس.

آقای مرکز پژوهش‌های مجلس، سلام علیکم. امروز همان طور که داشتم خبر‌ها را می‌خواندم به صورت اتفاقی دیدم شما گفته اید: در برخی کشور‌ها مالیات بر «درآمد‌های اتفاقی» دیده شده که در کشور ما هم این قانون باید اجرا شود و با توسعه سامانه، اجرای این قانون امکان پذیر است. در این مورد ذکر چند نکته را لازم دانستیم که امیدواریم لابه لای پژوهش‌هایتان به آن‌ها هم توجه کنید:

اول اینکه شما به عنوان مرکز پژوهش‌ها با این سرعت خوب اینترنتی که دارید این همه سوژه جالب و عالی برای پژوهش را ول کرده اید رفته اید دنبال سوژه مالیات؟ آن هم پژوهش درباره مالیات بر درآمد‌های اتفاقی؟

البته ما هم خیلی ناراحتیم که این همه مالیات بردرآمد و مالیات برحقوق و دستمزد و مالیات بر ارث و مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر چیز‌های مختلف که حتی اسم همه آن‌ها در این ستون جا نمی‌شود کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. ما هم می‌دانیم هر چه بیشتر از ما مالیات بگیرید در ازای آن خدمات و رفاه بیشتری به ما خواهید داد، ولی باور کنید ما از همین راه ورسم معمولی هم درآمد آن چنانی نداریم که شما توقع دارید ما درآمد اتفاقی داشته باشیم تا در یک اتفاق خوب درصدی از آن را به عنوان مالیات بدهیم!

واضح‌تر بگویم. هم اکنون در برهه‌ای از تاریخ هستیم که بیشتر از اینکه قادر باشیم مالیات بر درآمد اتفاقی پرداخت کنیم، خودمان نیاز داریم کمک هزینه بر خرج‌های اتفاقی دریافت کنیم. خرج‌های اتفاقی مثل یک سرماخوردگی ساده، یک خرابی ساده ماشین، یک نشت آب کوچک در سیستم لوله کشی خانه که با وجود سادگی و کوچک بودنشان به راحتی چند صدهزار تومان از موجودی کارتمان را کاهش می‌دهند.

راستش ما حتی از همین سامانه‌ای که قرار است مالیات اتفاقی دریافت کند هم می‌ترسیم. نگرانیم پول پیدا کنیم و همچنان که داریم فکر می‌کنیم صاحبش کیست و چطوری به دستش برسانیم، سامانه فکر کند آن درآمد اتفاقی شخص خودمان است و بلافاصله برایمان مالیات بر درآمد اتفاقی ثبت کند.‌

می‌ترسیم اگر به خاطر هزینه چندمیلیونی ترمیم دندان مجبور شدیم با چندصد هزار تومان آن را بکشیم سامانه آن را درآمد اتفاقی محسوب کند و بابت اینکه پول کمتری می‌دهیم مجبور شویم بابت این مابه التفاوتی که هزینه نکرده ایم مالیات بدهیم. خلاصه اینکه این روز‌ها آماده هر اتفاقی باشیم، آماده اینکه مالیات بر درآمد اتفاقی پرداخت کنیم، نیستیم.

خلاصه اینکه اگر پژوهش‌هایی را در اولویت بگذارید که با جیب‌های پر از خالی ما کاری نداشته باشد از شما سپاسگزار خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->